diumenge, 25 d’octubre del 2009

LES FEINES INVISIBLES: RACONS DE MATES

No tot són festes i teatre a primària.... el que passa és que hi ha moltes activitats que no són fotografiables... o que porten tanta feina a tothom que ningú està per agafar la màquina. De fet, moltes de les feines que fan els vostres fills i filles no tenen un reflexe informatiu que arribi als pares. Més enllà dels àlbums que periòdicament porten els nens i nenes a casa, hi ha una gran quantitat de feina que no queda reflectida enlloc.
Ah ! però per això tenim el nostre blog, per fer justícia i informar de les moltes tasques que fan els vostres fills i filles a l'escola.
Avui, en aquesta nova secció, us apropem a les sessions que un cop per setmana fan els Bufons, els Mataties i els Patufets: ELS RACONS DE MATES.
Al llarg de 45 minuts els nens i nenes posen en pràctica la seva lògica, la seva intuició matemàtica, les seves estratègies i tots els conèixements adquirits per resoldre problemes atractius presentats en forma de joc.

Acompanyeu-nos en aquest recorregut fotogràfic i veieu quin tipus de destreses estem treballant:


Aquí tenim dos exemples: El nen intenta confeccionar un dibuix amb unes figures irregulars. Al principi els seus resultats són abstractes, però a la llarga comença a trobar-li el truc i acaba realitzant dibuixos regulars de gran bellesa plàstica. Per l'altra banda, la nena tracta de dissenyar un camí per a que uns animalons es trobin. No és feina gens fàcil ja que tot el puzzle ha de tenir un sentit. Mireu-los a tots dos i veureu com de concentrats estan!!

Aquí teniu el resultat del que deiem abans. Unes magnífiques rajoles creades per una dissenyadora d'excepció. Al costat tenim un exemple de treball en equip. Dos companys intentant resoldre un problema cartesià en forma de pastissos. La mirada d'atenció és d'antologia.



El dominó de sumes i restes és un bon motiu per introduir als nens i nenes en l'ús de la calculadora o per veure que, amb una bona estratègia de càlcul mental, poden superar-la amb facilitat.


Aquests dos alumnes mai tindran problemes d'aparcament i sabran ingeniar-se-les per a resoldre problemes d'espai gràcies a l'entrenament setmanal que fan a l'hora dels racons.

Per altra banda, els dos companys del costat no estan jugant a grues, estan jugant amb la balança numèrica i descobreixen de quantes maneres poden descomposar un número. Quan han aconseguit equilibrar la balança amb els valors trobats ho apunten en un paper.



Lògica i creativitat no estan separades en aquest espai on els dos mestres proposen, orienten, organitzen, però mai intervenen, en la resolució de les propostes amb les que es troben els infants. A mesura que el temps vagi passant els problemes seran més difícils, però segur que els nens i nenes trobaran la manera de resoldre'ls .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada