dilluns, 13 d’octubre del 2014

MATES I OBSERVACIÓ CIENTÍFICA




Les mates de primer no tracten solament d'anar comptant i sumant els nombres de l'u al cent. En aquesta assignatura es veuen altres coses i es miren de manera diferent.. reflexionant sobre el que es manipula i s'experimenta. Això és el que van fer els nens a l'hora de mesurar. Davant de diferents estris de mesura, els nens i nenes de les diferents classes van anar descobrint alsguns principis bàsics sense esperar la lliçó magistral del tutor. 

Així fent servir metros, pots i altres aparells de mesura, van deduir diversos conceptes, com l'igualtat d'una distància tan si es comença des d'un lloc o un altre, la bidimensionalitat dels objectes plans, les diverses formes de mesurar un mateix objecte, les diverses formes d'interpretar una quantitat, la conveniència d'utilitzar un instrument o un altre segons la finalitat......




Per altra banda, també hem començat a treballar l'alimentació. Ho hem fet amb una cosa molt propera a ells i que en aquesta época de la seva vida experimenta canvis importants. Les dents són objecte d'estudi, i tot i que saben moltes coses, escara els hi queden moltes altres per descobrir. El mètode científic és un sistema ideal per fer troballes interessants que fan seves a mesura que manipulen i miren d'una forma diferent allò que veuen cada dia.




 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada